Remarketing w e-mail marketingu
Remarketing to nic innego jak ponowienie przekazu do osoby, która jest w jakiś sposób zainteresowana pierwotną ofertą.
Ostatnimi czasy obserwujemy duże zainteresowanie kampaniami remarketingowymi w email marketingu. W kampaniach mailingowych możemy wyróżnić dwa rodzaje kampanii zwanymi „follow up”.
Powtórzenie mailingu
Pierwsza z nich to powtórzenie mailingu do osób zainteresowanych naszą usługą bądź produktem, czyli ponowna wysyłka do osób, które w pierwszym mailingu wykazały aktywność, np. otworzyły maila lub kliknęły w naszą kreację.Powtórna wysyłka może zawierać inny przekaz, np. większy rabat z ograniczeniem czasowym. Przykład:
Pierwsza wysyłka z rabatem 15%, powtórna wysyłka do osób zainteresowanych z rabatem 25% do końca tygodnia.
Statystyki takiego remarketingu są nieporównywalnie lepsze, co znacznie wpływa na opłacalność takiego działania.
Identyfikacja odbiorcy
Druga forma remarketingu w mailingu to głębsze zidentyfikowanie odbiorcy – na podstawie adresu email. Po zweryfikowaniu odbiorcy mamy pole do działań offline, czyli np. kontaktu telefonicznego bądź listownego.Pamiętajmy, aby kontakt telefoniczny był spójny czasowo z mailingiem. Ta forma wymaga dostarczenia klientowi bazy zwrotnej.
Główne zalety remarketingu w kampaniach mailingowych to:
- Znaczne polepszenie statystyk mailingu - tym samym konwersji
- Dotarcie do osób zainteresowanych
- Możliwość zidentyfikowania odbiorcy
- Możliwość wzmocnienia przekazu poprzez wysyłkę innej oferty
Oba rozwiązania możecie Państwo zrealizować za naszym pośrednictwem.