Jak przygotować skuteczną kreację mailingową?
Projektowanie kreacji mailingowej można porównać do projektowania billboardu czy okładki książki - kreacja mailingowa musi być przede wszystkim "szybka". Potencjalny klient przy dobrym temacie wiadomości, w drugim kroku - czytaniu maila - poświęci nam jedynie kilka sekund na zapoznanie się z treścią wiadomości. W jaki sposób dotrzeć do niego w tak krótkim czasie?
Główną zasadą przy projektowaniu ulotki mailingowej jest jej czytelność, przekaz musi być jasny, maksymalnie jednozdaniowy z zachęceniem użytkownika do dalszego "kliku" przez dobrze widoczny button np. "sprawdź", "więcej" itd. Kreacja mailingowa powinna być kontynuacją/rozwinięciem tematu wiadomości.
Pamiętać należy także o odpowiednich wymiarach ulotki – kreacja mailingowa powinna mieścić się w ekranie każdego komputera, czyli mieć nie więcej niż 600 pikseli szerokości oraz maksymalnie 470 pikseli wysokości, tak aby nie zmuszać potencjalnego klienta do przewijania wiadomości.
Przykład naszej ulotki mailingowej:
Około 60% klientów biznesowych otwiera maila przez desktopowy program pocztowy np. Outlook. Warto o tym pamiętać, gdyż częstym błędem jest wysyłanie ulotki w formie .jpg – jako jednego dużego obrazka. Tego typu obrazki są szybko i skutecznie blokowane przez filtry SPAM programów pocztowych, w związku z czym odbiorca nie widzi praktycznie żadnej treści. Rozwiązaniem jest projektowanie kreacji mailingowych w formacie HTML. Pocięta kreacja z odpowiednimi znacznikami ALT wyraźnie poprawia skuteczność mailingów.
Często pomijanym aspektem w kreacjach mailingowych jest stopka wiadomości. Stopka musi zawierać nadawcę maila wraz z linkami do podglądu wiadomości w przeglądarce internetowej, a co najważniejsze – link do wypisania się z bazy. Pamiętajmy o poszanowaniu prywatności użytkowników, warto dać im możliwość łatwego i szybkiego wypisania się z niechcianego mailingu.
Warto przemyśleć również personalizację treści kreacji mailingowej poprzez wstawienie do kreacji (w kodzie html bądź bezpośrednio w programie do wysyłania mailingów) pola specjalnego – np. z imieniem i nazwiskiem osoby do której piszemy, bądź nazwy firmy do której mail jest kierowany. W połączeniu z personalizacją w temacie wiadomości można znacząco poprawić wskaźniki efektywności kampanii mailingowej.
Jeżeli w planach mamy przeznaczyć większą kwotę na działania mailingowe, bądź rozsyłać je cyklicznie warto pokusić się o testy kreacji. Istnieje kilka metod testów, a najpopularniejsza to metoda testów A/B gdzie testujemy jednocześnie dwie kreacje mailingowe kierowane do potencjalnych klientów. Testować warto również pory wysyłki mailingu ponieważ różnego rodzaju użytkownicy (B2B lub B2C) inaczej reagują na dzień tygodnia czy nawet na godzinę wysyłki mailingu.
Proszę pamiętać, że powyższe wskazówki dotyczą kreacji do masowego mailingu reklamowego, niekoniecznie mogą mieć uzasadnienie w newsletterach do własnych klientów.